Mar 7, 2011

Kiri Kiri Kiri Kanan Kiri

Sepanjang lebih kurang lima tahun , tahun ni lah gua baru menyertai kawad kaki untuk pertama kalinya.Entah kenapa, gua dengan sukarela masuk kawad kaki untuk pasukan rumah sukan. Selama ni memang gua tak minat dengan kawad kaki sebab hanya akan memenatkan badan , tangan dan kaki sampai takde mood nak buat kerja sekolah nanti.Tapi tu dulu la.

Itupun pasal ada sorang kawan gua yang tanya aku "nak masuk kawad tak?" pasal dia baru tarik diri so dia offer aku tempat kosong dia.Gua tanpa fikir panjang pun masuklah secara sukarela walaupun ada risikonya nanti.Lagipun, masa hari sukan nanti takdelah gua duduk diam tengok orang lari lepas tu dengar orang jerit terpekik terlolong sana sini.Gua sudah bosan dengan situasi macam ni.At least I'll do something benefit for myself.Participate in kawad kaki.Cuma tak pernah masuk pasukan sorak.Walaupun sentiasa berkeinginan memang nak sangat masuk setiap kali tengok persembahan sorak.Ceh, takde confident langsung.

Tentang risiko pula, gua cuma buat point-point jela.Haha,  macam buat nota sejarah pulak.

  • Kawad kaki memang penat.Tapi gua cuba ketepikan kepenatan, anggap benda ni macam exercise untuk kesihatan.
  • Muka jadi gelap/hitam.Yang ni gua tak berapa risau sangat la sebab nanti jadi coklat balik.Yang pasti, gua tak akan jadi putih melepak.Tapi, agak-agak facial skin care ape nak guna kalau muka berminyak?Gua sebenarnya bukan reti pun pasal benda-benda facial ni.
  • Masa.Balik sekolah, makan mandi solat, pegi latihan, balik 5 petang, mandi solat, duk hadapan laptop jap,makan malam, buat kerja sekolah, tidur 11 malam.Nasib gua tak ambik tuisyen.
Tapi,
  • masa sukan takdelah gua tak buat apa-apa.Bosan.
  • semangat nak naikkan markah koko.
  • sekurang-kurangnya gua ada juga pengalaman berkawad walaupun lebih simple berbanding kawad badan beruniform.
Dah tu jela. Gua cuma harap gua tak pengsan masa hari sukan nanti.Dahla start pukul 2.00 petang.
Minggu ni pun sangat busy.Takde belajar la sangat.Hari rabu sukan, khamis kot cuti,  jumaat sambut maulud.Lepas tu cuti sekolah.Wowowow, yeah!


1 comment:

Al said...

baris!

baris sedia!

haha