Aug 27, 2011

Augustus

time aku menulis entri ni, hujan tengah turun. time macam nilah memang sedap tidur lebih-lebih lagi lepas sahur dan solat subuh. tapi sejak lepas solat subuh dah tak boleh nak tidur balik, So gua balik ke katil gua, gapai earphone masukkan dalam telinga sambil mendendangkan lagu Moves Like Jagger nyanyian Maroon 5, cuba untuk lelapkan mata.

Ok, tak boleh juga.Nampaknya tangan gua ni dah mula gatal2 nak buka laptop. Dengan berbekalkan power batteri yang hanya tinggal lebih kurang satu jam , gua pun buka laman web tumblr, scrolling scrolling reblog scrolling sampai last post yang direblog semalam.Nasib baik tak banyak post.Kerja tumblr selesai.

Gua teringatkan pula blogspot ni.Ya, dah lama tak berupdate.Gua pun tak tau nak update apa.Nak kata tiap-tiap minggu ada macam-macam jenis exam dan test, hari- hari juga lah gua bukak tumblr.Kecuali hari Khamis tu tak bukak sebab demam.

So senang kata bulan Ogos ni memang busy dengan ujian bulanan dan pra -trial dan kemudian akan disambung pada naik cuti sekolah untuk trial. Kiranya masa  raya ni tak macam rayalah cuma baca buku dan duduk rumah tunggu orang datang nak beraya.


ok, hujan dah reda.


Jul 31, 2011

A Summary for July

long time no updates, so i just make a summary.

July, the worst month, as always.
Went to Taylor's workshop, not bad as I think.
Addicted to tumblr.
Still with shaken voice .
Now with short hair, and i hated it.
Mom never let me watch movies again.until finish spm., So that's mean I have to delay The Adventures of Tintin three weeks after the release date.( Is Captain America good?)
Always encounter with stupid moments, be in my home, school, or anywhere.
One day,my Mom told me she nearly named me with the name 'April'.
First time eat lemon (yup, never taste it the whole life), I swear no other fruits that taste so sour than this.(but i like the colour). So I squeezed it to get the juice into a glass, add sugar and cold water-----> lemonade. But that's just a simple method. You have to buat air gula dulu dan banyak lemon.
Some bitches that make my hated to them even worse. Feel can t wait to leave school.


So that's it.Actually, I really want to write serious-kind-of-topic posts like everybody else rather than mumbling and bumbling here.After spm, perhaps?

broken english. fuq it.

Jun 8, 2011

Wordless Wednesday #1


On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the ‘wordless’ title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn’t need any description.
answer.com





Jun 2, 2011

lalalalalalala

Exam memang dah lama habis.Sekarang cuti sekolah ni ada banyak masa boleh hadap depan komputer sampai lebam mata.Ditambah lagi dengan kelajuan internet, peh sedap betul kalau dapat update blog tetiap hari.

Tapi kalau mood takde, macam sia-sia.Ada banyak masa, internet tengah laju, eh tetiba takde rasa nak blogging.Idea ada tapi jari ni pulak malas nak menari.

Mungkin aku patut blame tumblr?

Mungkin, sebab ketagihan aku terhadap tumblr. Tumblr adalah dimana kamu boleh mengepost atau mereblog teks, foto, atau apa-apa saja yang menarik bagi kamu atau mengenai diri kamu.skema betul ayat -.-Kebanyakan orang suka reblog benda dari orang femes-memes.Tapi tak semestinya.Reblog mungkin kerana ia menarik untuk diletakkan di tumblr kamu.Eceh.

Jadi kat tumblr ni cuma reblog je , tak payah nak perah otak idea. Tapi bila nak blogging , kena ada idea, takde idea pun buat-buat ada idea (tulis merapu) asalkan mood nak menulis tu ada.
Cuma sekarang aku sedang meyesuaikan diri untuk menulis.Maka terhasil lah entri ini.
Yeeha!